الثلاثاء، 29 يوليو 2008

سر القمر

طيب خلينا نشوف ..........يمكن يكون السر في اننا كلنا بنحبه
مع اننا معدناش بنحس بوجوده زي الاول اصل عواميد النور غطت عليه.....
اكتر شي بيفرحني لما النور يتقطع عن المنطقه كلها ويبان جماله بنور فضي
طبق بنور منور في السما مع انه نور ابيض لكن محسسني بالدفا.....
اول حاجة بفكر فيها اني الون النور ده....... ها ايه رأيكم كده ؟؟؟
برده لسه فيه سر غريب
القمر ديما بيربطنا ببعضنا
من غير ما يحس
ديما بيبقى شاهد على حبنا
حتى وانا بحبك بتغزل فيه
واوقات كتير بيبقى مكسوف
ورا الشجر لكن برود
هو هو القمر
ما بيتغيرش
حاجة غريبة اوي
............
ومش بس في الحب بيبقى موجود
دا عنصر لا يتجزء من عناصر
الخوف

لكن بردو يفضل السر موجود..!!
مع اني بحب معاه
وبخاف منه
او على الاقل في وجوده
لكن دي تبقى مصيبه لو مش موجود

نفسك يبقى القمر بتاعك لواحدك؟
عايز الحق وانا كمان
بس مش كده انا عايز اعيش عليه

لا مش كده بردو انتا فهمتني غلط !!!
ايوه طبعا نفسي يبقالي بيت على القمر

لكن
انا نفسي يبقى صاحبي يحبني زي ما بحبه
يونسني واونسه

ويبقى مرشدي ورفيقي في طريقي

لكن بردو فين السر لسه انا مش عارف

يمكن السر في كل الحاجات دي

ولا دي مجرد هلوسه مني


عارفين ....


مش مشكله

المهم انه هنا


اصل لأنا وانتا ولا هو ولا هي


ولا حتي اي حد في الدنيا


ممكن يشكك فيه كلنا بنشوفه


في كل حته

شكله بيتغير كتير في عيونا لكن هو ومافيش غيره

القمر

Mystery the moon

A hole in the sky

A supernatural nightlight So full but often right

A pair of eyes a closin' one

A chosen child of golden sun

A marble Bird that chases cars To farthest reaches of the beach

And far beyond into the swimming sea of stars